Zweryfikowaliśmy stronę pod względem dostępności pliku robots.txt dla Google. W ostatnich 90 dniach Google nie zgłasza problemu z dostępem do tego pliku.
Nie ma potrzeby dokonywania jakichkolwiek zmian.
Brak dostępu do pliku robots.txt przez Google interpretowany jest w jeden sposób - cała strona jest dla nich zablokowana. Gdy błąd ten pojawia się często znacząco utrudnia lub wręcz uniemożliwia pozycjonowanie strony.
Jeśli problem ten występuje, prawie zawsze, jego źródłem jest serwer, np.:
Należy zwrócić uwagę, że robots.txt to jest osobny plik tekstowy niezależny od silnika strony o wadzę zaledwie kilkudziesięciu bajtów. Pomijając pojedyncze przypadki wolny silnik strony internetowej nie będzie wpływał na dostępność tego pliku.
Google strony, do których nie ma dostępu będzie usuwał z swojej wyszukiwarki. W takim przypadku niemożliwe jest jej pozycjonowanie.
Zweryfikowaliśmy stronę pod względem prawidłowo ustawionych DNS dla Google. W ostatnich 90 dniach Google nie zgłasza problemu z dostępem do tego pliku.
Nie ma potrzeby dokonywania jakichkolwiek zmian.
Ustawienie nazw DNS to nic innego jak wskazanie, że domena istnieje oraz na jakim serwerze znajdują się pliki strony.
Jeśli Google zgłasza ten problem to oznacza jedną z dwóch rzeczy:
Google strony, do których nie ma dostępu będzie usuwał z swojej wyszukiwarki. W takim przypadku niemożliwe jest jej pozycjonowanie.
Zweryfikowaliśmy stronę pod względem jej dostępności dla Google wynikającej z działania serwera. W ostatnich 90 dniach Google nie zgłasza problemu z dostępem.
Nie ma potrzeby dokonywania jakichkolwiek zmian.
Nieprzerwana dostępność strony dla Google jest podstawowym kryterium jej pozycjonowania. Gdy błąd ten pojawia się często znacząco utrudnia lub wręcz uniemożliwia pozycjonowanie strony.
Jeśli problem ten występuje prawie zawsze jego źródłem jest:
Google strony, do których nie ma dostępu będzie usuwał z swojej wyszukiwarki. W takim przypadku niemożliwe jest jej pozycjonowanie.
Zweryfikowaliśmy stronę główną pod względem funkcjonowania serwisu na urządzeniach mobilnych. Działa ona na nich prawidłowo.
Nie są wymagane zmiany.
Brak wersji mobilnej serwisu działa negatywnie na ranking witryny w wyszukiwarce mobilnej Google (źródło: http://bit.ly/2ra9WuG) oraz może zaniżać ogólną ocenę serwisu co obniży jej ranking w wynikach dla komputerów. Google zaleca jej stworzenie nie po to by serwis był lepiej oceniany przez roboty ale po to by dotrzeć do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. W Polsce, według rankingu Gemius, większość internautów korzysta właśnie z tych urządzeń (źródło: http://bit.ly/2QsZ4qi).
Dodatkowo algorytm Google został w 2018 całkowicie przebudowany tak aby strony internetowe analizował na podstawie ich mobilnych wersji (źródło: http://bit.ly/2DQYqvR). Brak takiej optymalizacji może znacząco utrudnić lub nawet uniemożliwić stałe utrzymanie wysokich pozycji strony.
Zweryfikowaliśmy stronę bloga z listą artykułów pod względem funkcjonowania serwisu na urządzeniach mobilnych. Działa ona na nich prawidłowo.
Nie są wymagane zmiany.
Brak wersji mobilnej serwisu działa negatywnie na ranking witryny w wyszukiwarce mobilnej Google (źródło: http://bit.ly/2ra9WuG) oraz może zaniżać ogólną ocenę serwisu co obniży jej ranking w wynikach dla komputerów. Google zaleca jej stworzenie nie po to by serwis był lepiej oceniany przez roboty ale po to by dotrzeć do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. W Polsce, według rankingu Gemius, większość internautów korzysta właśnie z tych urządzeń (źródło: http://bit.ly/2QsZ4qi).
Dodatkowo algorytm Google został w 2018 całkowicie przebudowany tak aby strony internetowe analizował na podstawie ich mobilnych wersji (źródło: http://bit.ly/2DQYqvR). Brak takiej optymalizacji może znacząco utrudnić lub nawet uniemożliwić stałe utrzymanie wysokich pozycji strony.
Zweryfikowaliśmy stronę artykułu pod względem funkcjonowania serwisu na urządzeniach mobilnych. Działa ona na nich prawidłowo.
Nie są wymagane zmiany.
Brak wersji mobilnej serwisu działa negatywnie na ranking witryny w wyszukiwarce mobilnej Google (źródło: http://bit.ly/2ra9WuG) oraz może zaniżać ogólną ocenę serwisu co obniży jej ranking w wynikach dla komputerów. Google zaleca jej stworzenie nie po to by serwis był lepiej oceniany przez roboty ale po to by dotrzeć do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. W Polsce, według rankingu Gemius, większość internautów korzysta właśnie z tych urządzeń (źródło: http://bit.ly/2QsZ4qi).
Dodatkowo algorytm Google został w 2018 całkowicie przebudowany tak aby strony internetowe analizował na podstawie ich mobilnych wersji (źródło: http://bit.ly/2DQYqvR). Brak takiej optymalizacji może znacząco utrudnić lub nawet uniemożliwić stałe utrzymanie wysokich pozycji strony.
Zweryfikowaliśmy strony informacyjne pod względem funkcjonowania serwisu na urządzeniach mobilnych. Działa ona na nich prawidłowo.
Nie są wymagane zmiany.
Brak wersji mobilnej serwisu działa negatywnie na ranking witryny w wyszukiwarce mobilnej Google (źródło: http://bit.ly/2ra9WuG) oraz może zaniżać ogólną ocenę serwisu co obniży jej ranking w wynikach dla komputerów. Google zaleca jej stworzenie nie po to by serwis był lepiej oceniany przez roboty ale po to by dotrzeć do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. W Polsce, według rankingu Gemius, większość internautów korzysta właśnie z tych urządzeń (źródło: http://bit.ly/2QsZ4qi).
Dodatkowo algorytm Google został w 2018 całkowicie przebudowany tak aby strony internetowe analizował na podstawie ich mobilnych wersji (źródło: http://bit.ly/2DQYqvR). Brak takiej optymalizacji może znacząco utrudnić lub nawet uniemożliwić stałe utrzymanie wysokich pozycji strony.
Zweryfikowaliśmy strony usługowe pod względem funkcjonowania serwisu na urządzeniach mobilnych. Działa ona na nich prawidłowo.
Nie są wymagane zmiany.
Brak wersji mobilnej serwisu działa negatywnie na ranking witryny w wyszukiwarce mobilnej Google (źródło: http://bit.ly/2ra9WuG) oraz może zaniżać ogólną ocenę serwisu co obniży jej ranking w wynikach dla komputerów. Google zaleca jej stworzenie nie po to by serwis był lepiej oceniany przez roboty ale po to by dotrzeć do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. W Polsce, według rankingu Gemius, większość internautów korzysta właśnie z tych urządzeń (źródło: http://bit.ly/2QsZ4qi).
Dodatkowo algorytm Google został w 2018 całkowicie przebudowany tak aby strony internetowe analizował na podstawie ich mobilnych wersji (źródło: http://bit.ly/2DQYqvR). Brak takiej optymalizacji może znacząco utrudnić lub nawet uniemożliwić stałe utrzymanie wysokich pozycji strony.
Zweryfikowaliśmy stronę kontaktu pod względem funkcjonowania serwisu na urządzeniach mobilnych. Działa ona na nich prawidłowo.
Nie są wymagane zmiany.
Brak wersji mobilnej serwisu działa negatywnie na ranking witryny w wyszukiwarce mobilnej Google (źródło: http://bit.ly/2ra9WuG) oraz może zaniżać ogólną ocenę serwisu co obniży jej ranking w wynikach dla komputerów. Google zaleca jej stworzenie nie po to by serwis był lepiej oceniany przez roboty ale po to by dotrzeć do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. W Polsce, według rankingu Gemius, większość internautów korzysta właśnie z tych urządzeń (źródło: http://bit.ly/2QsZ4qi).
Dodatkowo algorytm Google został w 2018 całkowicie przebudowany tak aby strony internetowe analizował na podstawie ich mobilnych wersji (źródło: http://bit.ly/2DQYqvR). Brak takiej optymalizacji może znacząco utrudnić lub nawet uniemożliwić stałe utrzymanie wysokich pozycji strony.
Zweryfikowaliśmy wszystkie główne typy stron pod względem funkcjonowania serwisu na urządzeniach mobilnych i wskazaliśmy uwagi, jeśli takie mieliśmy.
Nie oznacza to jednak, że na stronie nie istnieją mniejsze problemy z dostosowaniem pojedynczych podstron do urządzeń mobilnych. Jednakże one nie będą wpływać znacząco na pozycjonowanie serwisu.
Jeśli w przyszłości natkniemy się na taki drobny, pojedynczy problem to albo od razu go poprawimy albo zgłosimy go Państwu do poprawy.
Brak wersji mobilnej serwisu działa negatywnie na ranking witryny w wyszukiwarce mobilnej Google (źródło: http://bit.ly/2ra9WuG) oraz może zaniżać ogólną ocenę serwisu co obniży jej ranking w wynikach dla komputerów. Google zaleca jej stworzenie nie po to by serwis był lepiej oceniany przez roboty ale po to by dotrzeć do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. W Polsce, według rankingu Gemius, większość internautów korzysta właśnie z tych urządzeń (źródło: http://bit.ly/2QsZ4qi).
Dodatkowo algorytm Google został w 2018 całkowicie przebudowany tak aby strony internetowe analizował na podstawie ich mobilnych wersji (źródło: http://bit.ly/2DQYqvR). Brak takiej optymalizacji może znacząco utrudnić lub nawet uniemożliwić stałe utrzymanie wysokich pozycji strony.
Proszę o poprawę parametrów Core Web Vitals w wersji mobilnej serwisu:
Przy pracach proszę korzystać z narzędzia online: https://webpagetest.org/ przy ustawieniu szybkości 4G. Jest one znacznie przydatniejsze niż PageSpeed Insight.
Poprawa tych parametrów wymaga optymalizacji kodu CSS i HTML:
Co ważne, każdy typ strony należy przeanalizować i poprawić osobno. Ze względu na to, że różne typy stron serwisu różnie wyglądają wymagają one indywidualnego podejścia.
Przykładowe typy stron:
Chciałbym zaznaczyć, że przeniesienie strony na szybszy serwer nie jest rozwiązaniem i niewiele pomoże. CLS praktycznie w ogóle się nie poprawi a LCP i INP tylko nieznacznie.
Dokładna analiza przyczyny problemu i jego rozwiązanie leży w kwestii Państwa webmastera.
Analiza ta wymaga wiedzy programistycznej. Każdy przypadek jest indywidualny.
Parametry Core Web Vitals są wyznacznikiem poprawnej szybkości strony dla algorytmów Google.
Wbrew popularnym w internecie informacjom Google nie patrzy na wynik w sali 0-100 PageSpeed Insight przy ocenie szybkości serwisu. Zostało to zmienione w 2020 roku. Obecnie ten element służy tylko i wyłącznie webmasterom do analizy strony przy optymalizacji jej szybkości. Nie ma on wpływu na pozycjonowanie.
Co ma wpływ na pozycjonowanie to właśnie parametry Core Web Vitals:
Według raportu w Google Search Console te elementy dla wersji mobilnej serwisu przedstawiają się następująco:
Wszystkie strony na serwisie są przez Google oceniane jako dobrej jakości.
Nie są wymagane zmiany.
Parametry Core Web Vitals są wyznacznikiem poprawnej szybkości strony dla algorytmów Google.
Wbrew popularnym w internecie informacjom Google nie patrzy na wynik w sali 0-100 PageSpeed Insight przy ocenie szybkości serwisu. Zostało to zmienione w 2020 roku. Obecnie ten element służy tylko i wyłącznie webmasterom do analizy strony przy optymalizacji jej szybkości. Nie ma on wpływu na pozycjonowanie.
Co ma wpływ na pozycjonowanie to właśnie parametry Core Web Vitals:
Według raportu w Google Search Console te elementy dla wersji serwisu dla komputerów stacjonarnych przedstawiają się następująco: